Konferencia pre učiteľky a učiteľov angličtiny, 25. marca 2023
Teachers’Day organizujeme v The Bridge pre všetkých učiteľov anglického jazyka. V rámci jedného dňa ponúkame program nabitý praktickými workshopmi, ktoré vedú odborníci na ELT z rôznych krajín. Osviežte si s nami metodiku výučby, získajte inšpiráciu od najlepších a naučte sa nové postupy, ktoré nabijú vaše vyučovanie novou energiou.
9:30 - 10:30
Oksana Nosenko
Oksana Nosenko
BIO
Oksana pracuje ako lektorka angličtiny už 16 rokov. Pracovala s ukrajinskými aj slovenskými študentmi.
Vyučovala angličtinu v širokom spektre prostredí, od mladých študentov až po dospelých. Je certifikovanou učiteľkou CELTA, IHCYLT a CAE, ktorá sa rada učí a zdieľa svoje skúsenosti. Neustále hľadá nové nápady a pravidelne sa venuje svojmu profesijnému rozvoju. Svojim študentom rada pomáha s ich vlastným rozvojom a rastom.
Workshop: Posluchové hry a aktivity alebo ako sa na hodine nenudiť
Všimli ste si niekedy, že sa vaši žiaci tvária kyslo, keď im poviete, že budete venovať posluchu? Ak áno, tak určite musíte navštíviť Oksanin workshop Posluchové hry a aktivity alebo ako sa na hodine nenudiť.
Je presvedčená, že učenie prostredníctvom hier je skvelý a účinný spôsob, ako vniesť posluchové cvičenia na hodinu. Ak ste niekedy mali pocit, že sa vaše posluchové cvičenia trochu opakujú a vašich žiakov nebaví dokola precvičovať svoje zručnosti – toto stretnutie je určené práve vám. Spoznáte na ňom hry a aktivity, ktoré vašich študentov určite potešia.
Ben Gwillim
Ben Gwillim
BIO
Ben Gwillim slúžil 25 rokov v britskej armáde a potom sa stal učiteľom. Po absolvovaní kurzu CELTA sa v roku 2014 presťahoval do Bratislavy a odvtedy učí v anglickom jazykovom centre The Bridge. V roku 2018 absolvoval kurz Teaching Advanced Learners v Pilgrims pod vedením Hanny Kryszewskej a v roku 2019 kurz Lexical Teaching v Lexical lab pod vedením Hugha Dellara a Andrewa Walkleyho.
V súčasnosti vyučuje celý rad kurzov prezenčne aj online a posledných 5 rokov sa špecializuje na vyučovanie pokročilých študentov (C1 a vyššie). Okrem toho vyučuje prezentačné zručnosti pre firemných klientov a intenzívne spolupracuje so začínajúcimi spoločnosťami, ktorým pomáha zlepšovať ich prezentovanie nápadov, produktov a služieb. Okrem toho viedol workshopy na konferenciách v strednej Európe zamerané na používanie autentických materiálov a pravidelne prispieva do interného školiaceho programu školy.
Workshop: Angličtina je všade okolo nás – práca s autentickými materiálmi
Na tomto stretnutí sa budeme zaoberať niektorými myšlienkami o používaní autentických materiálov (v najširšom možnom zmysle) v našich triedach. Tieto aktivity sa môžu použiť ako kompletné hodiny alebo ako doplnkový materiál k učebniciam a iným štruktúrovaným materiálom. Angličtina je všade okolo nás, ak sa ju rozhodneme hľadať, a existujú neobmedzené možnosti, ako vytvoriť pútavé hodiny, ktoré povzbudia vašich študentov v komunikácii v cudzom jazyku.
Michaela Hroteková
Michaela Hroteková
BIO
Michaela Hroteková je vášnivou milovníčkou cudzích jazykov. Vyštudovala odbor anglický jazyk a kultúra pre odbornú komunikáciu na Trnavskej univerzite a následne odišla do Salvádoru v Latinskej Amerike, kde takmer šesť rokov vyučovala angličtinu. Po návrate na Slovensko vyučovala angličtinu a španielčinu v rôznych jazykových školách a súkromne. Vyučuje všeobecnú a odbornú angličtinu a španielčinu pre rôzne vekové skupiny vrátane detí. V súčasnosti je študentkou tretieho ročníka doktorandského štúdia jazykovedy na Univerzite Komenského v Bratislave.
Workshop: Slang sociálnych médií vo vzdelávaní
Patria výrazy ako Simp, sus, TL;DR či adulting na hodiny angličtiny? Mali by sme slangové a nedávno vzniknuté slová zaradiť do učebných plánov? Na tomto stretnutí sa pozrieme na to, ako pracovať so súčasným internetovým slangom a trendovými výrazmi zo sociálnych médií na hodinách (angličtiny), ako aj na to, ako si udržať sviežu slovnú zásobu a nadviazať kontakt so študentmi.
Lucia Matejovie
Lucia Matejovie
BIO
Lucia pochádza z Liptovského Mikuláša. Vyštudovala britské a americké štúdiá na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a je držiteľkou certifikátu CELTA. Za svoje najväčšie silné stránky považuje trpezlivosť, láskavosť a schopnosť prijímať výzvy. Ako milovníčka jazykov vie, že učenie sa jazykov je celoživotný proces. Svojich študentov vedie k samostatnosti a učí ich, ako sa efektívne a samostatne učiť. Lucia je kreatívna lektorka a fanúšička technológií.
Workshop: Video mania
Ľudová múdrosť hovorí, že je lepšie raz niečo vidieť, ako o tom tisíckrát počuť. Keď na našich hodinách používame videá, žiaci majú možnosť učiť sa tak, že vidia aj počúvajú naraz. Nehovoriac o tom, že vieme, ako mnohí z nich radi pozerajú videá. Preto na tomto seminári budeme diskutovať o spôsoboch ich používania na našich hodinách a vyskúšame si niekoľko zábavných video aktivít. Ukážeme si aj online platformu s videami v rôznych úrovniach, ktorú učitelia nižších úrovní určite ocenia.
11:00 - 12:00
Mark Andrews
Mark Andrews
BIO
Mark Andrews pôsobil 15 rokov ako školiteľ učiteľov a lektorov na Univerzite Eötvösa Loránda v Budapešti v Maďarsku na Katedre aplikovanej lingvistiky (anglický jazyk), predtým učil v Nemeckej demokratickej republike, Československu a Českej republike. Už 40 rokov žije a pracuje v strednej a východnej Európe, z toho 12 rokov ako metodik ELT a poradca British Council. Šesť rokov sa podieľal na jazykovom a kultúrnom projekte s učiteľmi stredných škôl v Maďarsku, ktorého výsledkom bola učebnica pre tínedžerov Zoom In.
Päť rokov bol koordinátorom IATEFL Hungary Culture and Literature Special Interest Group a je veľkým podporovateľom združení učiteľov v regióne strednej a východnej Európy. Desať rokov pracoval pre SOL (Sharing One Language) v Devone a v tomto regióne ako tréner učiteľov a lektorov, lektor na študentských kurzoch a tvorca kurzov a materiálov. V súčasnosti pracuje na voľnej nohe a v poslednom roku vedie týždenné kurzy pre tínedžerov v rakúskych školách pre organizáciu English in Action. Veľmi rád chodí na Slovensko a spoluorganizoval štyri letné tábory v Čadci, Starej Turej a Šamoríne na lodi na Dunaji.
Workshop: Čo sa deje tu a teraz a ako to vniesť do vyučovania cudzieho jazyka
V triedach vždy existuje napätie medzi plánom a dostatočným priestorom. No ak v triede ponecháme priestor pre to, čo je v nás momentálne živé, môže sa to stať jednou z rozhodujúcich premenných, ktorá zaistí, že sa študenti budú do procesu učenia zapájať, a to aj vďaka tomu, že budú čerpať z vlastných skúseností z okolitého sveta a že získajú dostatok priestoru na to, aby tieto skúsenosti mohli preskúmať. Na workshope sa pozrieme na spôsoby, ako to dosiahnuť, pričom budeme súčasne rozvíjať úroveň angličtiny u študentov a skutočne využívať aktuálne dianie vo svete.
Andrea Záhumenská
Andrea Záhumenská
BIO
Andrea Záhumenská v súčasnosti vedie lektorský tím v jazykovom centre The Bridge v Bratislave. Prednášala na viacerých konferenciách ELT a viedla celý rad externých školení pre učiteľov angličtiny. Andrea je držiteľkou diplomu Trinity TESOL a nedávno získala akreditáciu EMCC pre koučovanie. Je presvedčená, že učitelia môžu a majú skutočný význam pre život študentov a že môžu mať na študentov pozitívny vplyv, ktorý rezonuje aj mimo triedy. Je tiež presvedčená, že učiteľstvo je dynamické a rozvíjajúce sa povolanie a že najlepší učitelia veria v celoživotné vzdelávanie a neustále sa snažia o osobný rozvoj.
Workshop: Učenie a koučing
S učiteľmi, mentormi a koučmi sa stretávame počas celého života a práve títo ľudia zohrávajú najväčšiu úlohu pri formovaní toho, kým sme. Aký je však rozdiel medzi vyučovaním, koučovaním a mentorstvom? Ako sa môžeme stať učiteľmi, koučmi a mentormi?
Na tomto stretnutí budeme nielen hľadať odpovede na tieto otázky, ale získate aj tipy, ako dať svojmu vyučovaniu koučovací nádych.
Emma Wyatt
Emma Wyatt
BIO
Emma získala magisterský titul z literatúry z Queen Mary’s College, University of London, diplom CELTA z International House London a nedávno absolvovala kurz Coaching Practitioner v The Bridge, pričom krátko nato získala akreditáciu EMCC. Ako lektorka pôsobí už takmer 10 rokov a metódy koučovania začleňovala do svojich hodín ešte pred účasťou na kurze koučovania. Koučovanie považuje za skvelý spôsob, ako preniknúť k podstate toho, čo naši študenti od svojho jazykového vzdelávania očakávajú, a tiež za užitočný zdroj informácií pre samotných učiteľov, ktorý im pomôže zabezpečiť, aby zo svojho povolania dostali to, čo chcú.
Workshop: Ako sa učia učitelia? Prečo učím?
Často sa zameriavame na našich študentov a na to, čo získavajú z učenia, ale čo my ako učitelia? Aké sú vaše základné hodnoty v práci a živote a ako ich môžete lepšie vniesť do vyučovacieho procesu, aby ste si boli istí, že aj vy z tejto skúsenosti získavate čo najviac? Na tomto stretnutí zistíme, aké sú vaše základné hodnoty a ako sa lepšie uistiť, že sú v súlade s vaším každodenným vyučovaním.
Judit Fehér
Judit Fehér
BIO
Judit Fehér pôsobí ako učiteľka, trénerka učiteľov a lektorov a autorka materiálov na voľnej nohe. Má bohaté skúsenosti s učením, od predškolského veku až po postgraduálne štúdium vrátane mnohých špecializovaných oblastí, ako je podnikanie, medicína a umenie.
Ako trénerka lektorov Judit pracovala pre organizácie Pilgrims, British Study Centres a Konzervum, viedla kurzy najmä v Spojenom kráľovstve a Maďarsku a tiež prednášala a viedla workshopy na medzinárodných konferenciách a podujatiach. Hlavnými oblasťami jej záujmu sú CLIL (Content and Language Integrated Learning), PBL (Problem-Based Learning), tvorba materiálov, tvorivosť a umenie.
Väčšina učebných materiálov, ktoré Judit vytvorila, je určená študentom stredných škôl. Ide o učebnice, pracovné zošity, praktické príručky a online materiály. Medzi jej ďalšie publikácie patria Creative Resources with Bonnie Tsai (IAL, Atlanta), kapitola v knihe Creativity in the English language classroom (British Council) a niekoľko článkov na webovej stránke British Council Learn English, ako aj v odborných časopisoch English Teaching Professional, Modern English Teacher, Humanising Language Teaching, The Teacher Trainer a podobne.
Workshop: Neviem, ale má to svoje výhody I
Žijeme v kultúre, v ktorej majú ľudia často pocit, že nemôžu povedať, že niečo nevedia. Aj školy sa zvyčajne zameriavajú na odovzdávanie toho, čo vieme a čím sme si istí, ďalším generáciám. Hoci je to dôležité poslanie, samo o sebe nepodporuje rozvoj zvedavej mysle, ktorá sa chce neustále dozvedať viac a zisťovať, čo je pravda; ani tvorivej mysle, ktorá rozhodne potrebuje opustiť to, čo je už známe a isté, aby prišla s niečím novým. Potrebujeme sa odvážiť do neznáma a tolerovať kvôli tomu neistotu.
Na týchto dvoch súvisiacich, ale samostatných workshopoch budeme skúmať túto zložitú tému z osobného, vzdelávacieho, sociálneho, jazykového, vedeckého, umeleckého a literárneho hľadiska prostredníctvom citátov, úvah, diskusií a množstva aktivít.
V prvej časti sa zameriame najmä na osobný, vzdelávací, sociálny a jazykový aspekt tejto témy. Nemusíte sa zúčastniť na oboch seminároch, pretože spolu súvisia, ale sú na sebe nezávislé.
Keby ste sa ma spýtali, či si budete môcť nejakú aktivitu z workshopu vziať priamo do svojej triedy na budúci pondelok… no, neviem.
13:30 - 14:30
Jančíková Kamila
Jančíková Kamila
BIO
Kamila Jančíková vyštudovala angličtinu a nemčinu a odvtedy pôsobí ako učiteľka jazykov. Svoju prácu miluje a rada komunikuje s ľuďmi. Je veľmi komunikatívna a zvedavá na príbehy ľudí. Kamila je presná a organizovaná, ale aj flexibilná.
Je vášnivou jogínkou (a certifikovanou inštruktorkou jogy), certifikovanou trénerkou ajurvédskeho životného štýlu a jej najväčším záujmom je to, čo nazýva poéziou života. Píše a fotografuje svoju poéziu, miluje svieže a prázdne ranné svahy, bicykluje sa po Bratislave a svoje srdce si necháva roztápať v divadlách, na koncertoch a v galériách. Okrem toho je aj knihomoľ. Rada cestuje po Európe, sama alebo s priateľmi, a tiež sa stará o svoje bylinky a rastliny. Jednou z jej obľúbených aktivít je nadväzovanie kontaktov a medzikultúrna výmena.
Workshop: Tvorivé písanie
Tvorivé písanie je skvelý spôsob, ako sa spojiť so svojou intuíciou a zachytiť všetko z tej fascinujúcej veci zvanej mozog. Existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť svoju kreativitu a jedinou podmienkou je vaša AKTIVITA. S malou pomocou si na začiatku jednoducho sadnete a budete písať. Bez akýchkoľvek obmedzení.
Na workshope si vysvetlíme základy, pozrieme sa na to, ako môžeme tvorivé písanie využiť na našich hodinách a hlavná časť bude obsahovať vaše vlastné PÍSANIE.
A prečo by ste sa mali zúčastniť? Pretože je to zábava a otvára to nové obzory. Hrať sa so slovami, obracať ich naruby, spájať s nimi svoje myšlienky a pozorovať, čo z tejto hry vzniká.
Tešíme sa na vás… a vaše slová.
Luis Patrocinio
Luis Patrocinio
BIO
Luis je nadšený učiteľ, ktorý dáva do učenia celé svoje srdce a dušu a dokáže svojich študentov naladiť na pozitívnu vlnu aj po náročnom dni. Vyštudoval školu múzických umení a získal diplom CELTA. Ako učiteľ angličtiny pôsobil v Brazílii a na Slovensku, učil dospelých, tínedžerov aj deti. Hoci Luis pochádza z Brazílie, má poľsko-ukrajinsko-portugalsko-španielsko-indicko-africké korene. Na vyučovaní si najviac cení to, že „sa môžem podeliť o svoje vedomosti so študentmi a to ma napĺňa. Budovať vzťahy, vzdelávať, neustále sa učiť a rásť a deliť sa o radosť a dobro so svetom“.
Workshop: Starostlivosť o hlas – ako udržiavať svoj hlavný pracovný nástroj zdravý
Staráte sa o svoje hlasivky? Viete, ako na to? Ak je odpoveď nie, pridajte sa k nám a naučte sa niekoľko trikov a techník, ktoré herci a speváci zvyčajne robia, aby tento mimoriadne dôležitý nástroj využívali zdravým spôsobom. Zároveň sa môžete naučiť, ako svojmu hlasu dodať viac kvality! Ak je vaša odpoveď na prvú otázku áno a keďže podeliť sa je ľudské, pridajte sa k nám a podeľte sa o svoje tipy so skupinou.
Oksana Nosenko
Oksana Nosenko
BIO
Oksana pracuje ako lektorka angličtiny už 16 rokov. Pracovala s ukrajinskými aj slovenskými študentmi.
Vyučovala angličtinu v širokom spektre prostredí, od mladých študentov až po dospelých. Je certifikovanou učiteľkou CELTA, IHCYLT a CAE, ktorá sa rada učí a zdieľa svoje skúsenosti. Neustále hľadá nové nápady a pravidelne sa venuje svojmu profesijnému rozvoju. Svojim študentom rada pomáha s ich vlastným rozvojom a rastom.
Workshop: Aktivity na budovanie tímu a psychologické hry
Stále bojujete s odmietavým správaním žiakov a s tým, že sa im nedarí pracovať v tíme? Workshop Oksany Nosenko Aktivity na budovanie tímu a psychologické hry je zameraný na to, aby vám pomohol vytvoriť dobrú atmosféru v triede, lepšie spoznať osobnosti študentov a stmeliť ich.
Ben Gwillim
Ben Gwillim
BIO
Ben Gwillim slúžil 25 rokov v britskej armáde a potom sa stal učiteľom. Po absolvovaní kurzu CELTA sa v roku 2014 presťahoval do Bratislavy a odvtedy učí v anglickom jazykovom centre The Bridge. V roku 2018 absolvoval kurz Teaching Advanced Learners v Pilgrims pod vedením Hanny Kryszewskej a v roku 2019 kurz Lexical Teaching v Lexical lab pod vedením Hugha Dellara a Andrewa Walkleyho.
V súčasnosti vyučuje celý rad kurzov prezenčne aj online a posledných 5 rokov sa špecializuje na vyučovanie pokročilých študentov (C1 a vyššie). Okrem toho vyučuje prezentačné zručnosti pre firemných klientov a intenzívne spolupracuje so začínajúcimi spoločnosťami, ktorým pomáha zlepšovať ich prezentovanie nápadov, produktov a služieb. Okrem toho viedol workshopy na konferenciách v strednej Európe zamerané na používanie autentických materiálov a pravidelne prispieva do interného školiaceho programu školy.
Workshop: V rámci workshopu sa môžete zúčastniť na workshopoch, ktoré sa budú konať v angličtine: Workshop Get Lexical!
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, čo to znamená učiť lexikálne? Máte zahodiť svoju učebnicu gramatiky do ohňa? Čo sú to chunks a potrebujete nejaké?
Tento workshop sa pokúsi odpovedať na niektoré z týchto otázok a poskytne vám niekoľko nápadov, ako začleniť lexikálne vyučovanie do vašich hodín. Využite svoju učebnicu naplno a nenechajte si ujsť žiadne frázové sloveso!
„Bez gramatiky môžeme povedať len veľmi málo, no bez slovíčok nepovieme vôbec nič!“
15:00 - 16:00
Judit Fehér
Judit Fehér
BIO
Judit Fehér pôsobí ako učiteľka, trénerka učiteľov a lektorov a autorka materiálov na voľnej nohe. Má bohaté skúsenosti s učením, od predškolského veku až po postgraduálne štúdium vrátane mnohých špecializovaných oblastí, ako je podnikanie, medicína a umenie.
Ako trénerka lektorov Judit pracovala pre organizácie Pilgrims, British Study Centres a Konzervum, viedla kurzy najmä v Spojenom kráľovstve a Maďarsku a tiež prednášala a viedla workshopy na medzinárodných konferenciách a podujatiach. Hlavnými oblasťami jej záujmu sú CLIL (Content and Language Integrated Learning), PBL (Problem-Based Learning), tvorba materiálov, tvorivosť a umenie.
Väčšina učebných materiálov, ktoré Judit vytvorila, je určená študentom stredných škôl. Ide o učebnice, pracovné zošity, praktické príručky a online materiály. Medzi jej ďalšie publikácie patria Creative Resources with Bonnie Tsai (IAL, Atlanta), kapitola v knihe Creativity in the English language classroom (British Council) a niekoľko článkov na webovej stránke British Council Learn English, ako aj v odborných časopisoch English Teaching Professional, Modern English Teacher, Humanising Language Teaching, The Teacher Trainer a podobne.
Workshop: Neviem, ale má to svoje výhody II
Tento workshop pokračuje v skúmaní výhod “nevedenia”, ktoré sme začali na rannom workshope. Tieto dva workshopy spolu súvisia, ale sú na sebe nezávislé, takže do druhej časti sa môžete zapojiť aj bez toho, aby ste sa zúčastnili prvej časti.
Druhá časť bude z veľkej časti o riešení problémov a tvorivosti, takže sa pozornosť presunie na vedecké, umelecké a literárne témy v kontexte vzdelávania.
Ak by ste sa ma spýtali, či si budete môcť nejakú aktivitu z workshopu preniesť priamo do svojej triedy nasledujúci pondelok… no, budete?
Andrea Rakytová
Andrea Rakytová
BIO
Andy pracovala na rôznych vedúcich pozíciách v oblasti ľudských zdrojov s cieľom pomáhať spoločnostiam pri dosahovaní udržateľného obchodného rastu, pozitívnej firemnej kultúry a spokojnosti zamestnancov. Má za sebou bohaté 20-ročné skúsenosť s prácou v oblasti ľudských zdrojov v súkromnom aj verejnom sektore. Momentálne pôsobí v jazykovej škole the Bridge na pozícii HR Manažérky. Okrem práci sa venuje aj personálnemu a kariérnemu poradenstvu, lektorskej činnosti a prednášaniu na Univerzite Komenského. Bavia ju výzvy zavádzania nových systémov a procesov a spolupráca s medzinárodným tímom ľudí na rôznorodých projektoch, či už na úrovni jednotlivca, tímu alebo celej spoločnosti.
Workshop: Ako zažiariť na online pohovore
Pandémia nám všetkým priniesla viaceré zmeny a mnohé z nich sa dotkli aj pracovného trhu a pracovných pohovorov. Osobné stretnutia sa preniesli do online prostredia a hoci sa zdanlivo jedná iba o zmenu formy, aj v online priestore je potrebné dodržiavať určité pravidlá a zásady, aby pohovor prebehol profesionálne. Pri online pohovore je navyše potrebné nepodceniť prípravu po technickej stránke a aj si dať pozor na úskalia virtuálneho prostredia. Prihláste sa na webinár, zistite, ako zažiariť na online pohovore.
ČO SA NAUČÍME?
- Ako sa pripraviť na online pohovor
- Čo je potrebné urobiť pred pohovorom
- Aké zásady treba dodržiavať pred a počas pohovoru
- Ako sa vhodne obliecť
- Čo hovoriť a čo nehovoriť vôbec
- Ako používať reč tela
Zistite, aké pravidlá a zásady je potrebné dodržiavať pri online pohovore, prečo je dôležité nepodceniť prípravu, na čo si dávať vo virtuálnom prostredí pozor a čo ďalšie urobiť pre to, aby ste získali svoj „dream job“.
Mark Andrews
Mark Andrews
BIO
Mark Andrews pôsobil 15 rokov ako školiteľ učiteľov a lektorov na Univerzite Eötvösa Loránda v Budapešti v Maďarsku na Katedre aplikovanej lingvistiky (anglický jazyk), predtým učil v Nemeckej demokratickej republike, Československu a Českej republike.
Už 40 rokov žije a pracuje v strednej a východnej Európe, z toho 12 rokov ako metodik ELT a poradca British Council. Šesť rokov sa podieľal na jazykovom a kultúrnom projekte s učiteľmi stredných škôl v Maďarsku, ktorého výsledkom bola učebnica pre tínedžerov Zoom In. Päť rokov bol koordinátorom IATEFL Hungary Culture and Literature Special Interest Group a je veľkým podporovateľom združení učiteľov v regióne strednej a východnej Európy.
Desať rokov pracoval pre SOL (Sharing One Language) v Devone a v tomto regióne ako tréner učiteľov a lektorov, lektor na študentských kurzoch a tvorca kurzov a materiálov. V súčasnosti pracuje na voľnej nohe a v poslednom roku vedie týždenné kurzy pre tínedžerov v rakúskych školách pre organizáciu English in Action. Veľmi rád chodí na Slovensko a spoluorganizoval štyri letné tábory v Čadci, Starej Turej a Šamoríne na lodi na Dunaji.
Workshop: Kým som, ak mojim študentom nežiaria oči radosťou? Desať spôsobov, ako zapojiť mladých ľudí do vyučovacieho procesu.
Ako môžeme skutočne zapojiť našich študentov do vyučovania tak, aby sa cítili súčasťou toho, čo sa na hodinách deje?
Ako napísal Antoin de Saint-Exupéry, autor Malého princa: „Vybudovať loď neznamená nahnať mužov, rozkázať im tkať plachty, kovať klince, študovať hviezdy, ale prebudiť v nich nekonečnú lásku k moru.“ Na tomto seminári sa budeme zaoberať stratégiami, ako pomôcť študentom, aby sa podobným spôsobom zapojili do učenia.
Barbora Gecseová
Barbora Gecseová
BIO
Barbora Gecseová je projektová manažérka, ktorá v jazykovom centre The Bridge zastrešuje medzinárodné projekty v rámci programu Erasmus, interné projekty v oblasti vzdelávania lektorov a CSR aktivity. Má vzdelanie v oblasti lingvistiky a prekladateľstva a profesionálne aj dobrovoľnícke skúsenosti s riadením projektov v rôznych oblastiach podporujúcich vzdelávanie a rozmanitosť. Ako projektová manažérka s vášňou pre prepájanie ľudí a kultúr spája svoje skúsenosti v najnovšom a jedinečnom projekte venovanom komunite učiteľov, ktorí využívajú humanistické prístupy vo svojej profesii – Hlt.digital.
Workshop: HLT.digital ako cesta k sebarozvoju
Na tomto stretnutí budeme skúmať spôsoby, ako sa projekt Erasmus môže stať nástrojom vášho sebarozvoja. Podelíme sa o skúsenosti našich učiteľov s projektom Hlt.digital a o informácie, ako sa do neho zapojiť. Naším cieľom je vytvoriť otvorený priestor na výmenu osvedčených postupov a nápadov pre samostatný rozvoj.