JON HIRD je učiteľ, školiteľ a autor materiálov v oblasti ELT, žijúci v Oxforde vo Veľkej Británii. Učí gramatiku, odbornú a diplomatickú angličtinu a EAP na Oxfordskej univerzite. Často robí prednášky a workshopy nielen v Británii, ale aj v zahraničí. Napísal alebo prispel do množstva publikácií v oblasti ELT, vrátane učebníc gramatiky, učebníc a iných doplnkových materiálov.
Plenárka: Hovorová gramatika – to čo je?
Gramatika v hovorovej angličtine je úplne iná ako tá, ktorú sa učíme v škole. Cez analýzu autentického dialógu sa pozrieme na niektoré kľúčové prvky hovorenej gramatiky a zamyslíme sa nad tým, ako ich môžeme implementovať do vyučovacieho procesu a pomôcť tak študentom lepšie pochopiť jej používanie.
Workshop: Hovorová gramatika vo výučbe
Tento praktický workshop nadväzuje na keynote prednášku a ponúka zamyslenie sa nad ďalšími aspektami hovorovej gramatiky. Na začiatku si vypočujeme a zanalyzujeme autentický dialóg a potom sa pozrieme detailnejšie na niektoré prvky hovorenej gramatiky s tým, aby sme ich vedeli implementovať do vyučovacieho procesu.
Plenárna prednáška a 16 workshopov z oblastí sebarozvoja, rozvoja zručností, metodiky aj HLT (Humanistic Language Teaching).
Informácie o jednotlivých prednášajúcich a ich workshopoch si môžete prečítať nižšie.
NOVINKY:
Priamo na mieste si môžete zarezervovať a vyskúšať koučing v angličtine, prípadne zacvičiť jogu.
POZNÁMKA:
Počas konferencie bude zhotovovaný fotografický a video záznam.
Hovorová gramatika: to čo je? (12 – CAMBRIDGE)
Jon Hird pracuje ako učiteľ, školiteľ a autor ELT materiálov. Pochádza z Oxfordu vo Veľkej Británii. Učí gramatiku, odbornú a diplomatickú angličtinu, ako aj EAP na Oxfordskej univerzite. Často prednáša a robí workshopy vo Veľkej Británii aj v zahraničí. Napísal a prispel do množstva publikácií venovaných ELT, ako sú napríklad učebnice gramatiky, učebnice a ďalšie doplnkové materiály.
Gramatika hovorovej angličtiny sa v mnohých ohľadoch líši od „školskej“ gramatiky, ktorú sa žiaci zvyčajne učia. Prostredníctvom analýzy autentického dialógu si priblížime niektoré kľúčové črty hovorovej gramatiky a preskúmame, ako ju môžeme zaviesť do vyučovania a pomohli žiakom ju lepšie pochopiť a používať.
Workshop: Hovorová gramatika vo výučbe Tento praktický workshop nadväzuje na plenárku a venuje sa niektorým ďalším aspektom hovorovej gramatiky. Ako východisko si vypočujeme a zanalyzujeme autentický dialóg a potom sa podrobnejšie pozrieme na niektoré prvky hovorenej gramatiky s tým, ako ich môžeme začleniť do vyučovania.
Poďme si čítať (11 – OXFORD)
Emmu by sme chceli mať všetci za kamarátku. Uvoľnená, empatická, so záujmom o druhých ľudí a skvelým zmyslom pre humor. Má titul Master z literatúry na Queen Mary’s College, University of London, a CELTA diplom z International House London. Bola tiež jednou z prvých absolventov kurzu Coaching Practitioner s akreditáciou od EMCC. Popri učení posledné dva roky tiež mentoruje a koučuje študentov a kolegov. Prednášala na niekoľkých konferenciách na Slovensku, ako aj na konferencii IATEFL v Maďarsku a Slovinsku. Na práci učiteľky a lektorky si najviac cení príležitosť „spoznať mnoho inšpiratívnych ľudí a možnosť pomôcť im zlepšiť sa v angličtine“. Emma je komunikatívna a rada stretáva nových ľudí. Zároveň má dobré organizačné schopnosti a je orientovaná na cieľ. Jej študenti majú radi jej humor a priateľskú povahu. Emma pochádza z juhozápadu Anglicka, rada číta a cestuje, varí a skúša nové recepty.
Poďme si čítať Kedy si vaši žiaci naposledy vzali do rúk knihu len pre radosť z čítania, a nie preto, že museli odpovedať na otázky týkajúce sa obsahu knihy? Prečo a ako rozšírené/detailné čítanie ovplyvňuje znalosti žiakov v angličtine a ďalšie jazykové zručnosti? Aké sú ďalšie výhody rozšíreného čítania? A čo zdroje? Cieľom tohto workshopu je venovať sa všetkým týmto bodom, ako aj nápadom na zábavné a kreatívne aktivity pre žiakov, aby sa mohli venovať čítaniu materiálu bez hodnotenia.
Je dyslexia darom alebo poruchou? (12 – CAMBRIDGE)
Zuzana je zanietenou učiteľkou s 23-ročnou praxou, z toho 20 rokov na ZŠ a MŠ Topoľová v Nitre. Cení si dôveru, trpezlivosť a vytrvalosť a verí, že každý žiak si zaslúži šancu uspieť. V rámci doktorandského štúdia sa venovala stratégiám výučby čítania žiakov s dyslexiou a skúma nerešpektovanie v školách. Spolupracovala s UKF na projektoch ako Inkluzívne vyučovanie v Nórsku a na Slovensku a COTIC II, ktorý vyvíja nástroje na identifikáciu a podporu žiakov ohrozených ťažkosťami v učení a podporuje spoločné vyučovanie s cieľom vytvoriť inkluzívne triedy. Jej motto: „Ak to nefunguje jedným spôsobom, skúste iný.“
Je dyslexia dar alebo porucha? Na mojom workshope si odomkneme dvere do iného priestoru – „dys priestoru“. Dám vám nahliadnuť do toho, aké je to byť žiakom so špeciálnymi vzdelávacími potrebami. Spoločne preskúmame výzvy, ktorým títo žiaci čelia, a stratégie, ktoré používajú na ich prekonanie. Podelím sa aj o niekoľko kreatívnych a pútavých aktivít pre zapojenie týchto žiakov do procesu výučby. Všetci sme sa stretli so žiakmi, ktorí majú problémy s čítaním, písaním, gramatikou, počúvaním. Čo však robiť so študentom, ktorý nemá rád angličtinu alebo sa zdá, že má problém nadviazať kontakt s týmto predmetom? Ako môžeme týmto výnimočným deťom spríjemniť a sprístupniť učenie? Chcete byť súčasťou tejto cesty k premene?
Zelené zručnosti (13 – BRIGHTON)
Klaudia Bednárová absolvovala PF UKF v Nitre, odbor anglický jazyk a literatúra – pedagogika. V roku 2009 založila anglické jazykové centrum The Bridge, ktoré sa v roku 2010 stalo jedným zo zakladajúcich členov Asociácie jazykových škôl SR a v roku 2020 medzinárodne akreditovanou jazykovou školou EAQUALS. Klaudia sa aktívne venuje vzdelávaniu dospelých a učiteľov. Je členkou predsedníctva AIVD, stála pri zrode Slovenskej komory angličtinárov a venuje sa vzdelávaniu učiteľov. V roku 2020 založila občianske združenie KOGNEO, ktorého cieľom je vzdelávať dospelých. V roku 2021 jej bola udelená cena TREND Podnikateľka roka 2022 a v roku 2023 získala jazyková škola The Bridge ocenenie „Najlepší vzdelávací program roka“.
Zelené zručnosti na európskej úrovni: integrácia udržateľnosti do vzdelávania Ako môžu pedagógovia poskytnúť študentom zručnosti potrebné pre ekologickejšiu budúcnosť? Na tomto workshope sa budeme zaoberať úlohou zelených zručností vo vzdelávaní a profesijnom rozvoji, pričom sa čerpá z praktických skúseností. Dozviete sa, ako možno udržateľnosť integrovať do vyučovania jazykov prostredníctvom zaujímvaých exkurzií, interaktívnych digitálnych nástrojov a praktických aktivít. Objavte osvedčené postupy a získajte praktické stratégie, ako pútavým a pôsobivým spôsobom vniesť environmentálne povedomie do vyučovania.
Študent = človek (14 – LONDON)
Mark Andrews pôsobil 15 rokov ako školiteľ učiteľov na Univerzite Eötvösa Loránda v Budapešti v Maďarsku na Katedre aplikovanej lingvistiky anglického jazyka, predtým učil v Nemeckej demokratickej republike, Československu a Českej republike. Už 40 rokov žije a pracuje v strednej/východnej Európe, z toho 12 rokov ako metodik ELT a poradca British Council. Šesť rokov sa podieľal na jazykovom a kultúrnom projekte s učiteľmi stredných škôl v Maďarsku, ktorého výsledkom bola učebnica pre tínedžerov Zoom In. Päť rokov bol koordinátorom IATEFL Hungary Culture and Literature Special Interest Group a je veľkým podporovateľom združení učiteľov v regióne strednej a východnej Európy. Desať rokov pracoval pre SOL (Sharing One Language) v Devone aj v tomto regióne ako školiteľ učiteľov, lektor na študentských kurzoch a tvorca kurzov a materiálov. V súčasnosti pracuje na voľnej nohe a viedol týždenné kurzy pre tínedžerov v rakúskych školách pre organizáciu English in Action. Veľmi rád chodí na Slovensko a spoluorganizoval štyri letné tábory v Čadci, Starej Turej a Šamoríne na lodi na Dunaji.
Študent = človek
Ak sa budete k študentom správať ako k ľuďom, potom ako k študentom a napokon ako k študentom angličtiny, možno sa niečo naučia. Ak si dáte za hlavný cieľ nadviazať dobrý vzťah s novou skupinou, potom sa vám bude vyučovanie zdať oveľa ľahšie a jednoduchšie. Nemusíte byť herec alebo zabávač, aby ste boli dobrým učiteľom, v skutočnosti môžete byť dobrým učiteľom, aj ak ste pomerne tichý, uzavretý človek. Rozhodujúce však je, aby študenti vedeli a cítili, že vám na nich záleží ako na ľuďoch, ako na študentoch aj ako na študentoch angličtiny. Na tomto workshope sa budeme zaoberať praktickými spôsobmi, ako môžu byť učitelia takými učiteľmi, s ktorými sa študenti s rôznymi povahami môžu cítiť dobre. Pozrieme sa tiež na to, čo znamená správať sa k študentom tak, ako keby to s učením mysleli vážne, aj keď sa to nemusí tak zdať, a ako môže byť zodpovednosť študentov za rozhodovanie kľúčovou súčasťou ich záujmu o vyučovanie a účasť na vyučovacej hodine.
Kreatívne písanie (CANCELLED)
Kamila vyštudovala angličtinu a nemčinu, učí už takmer 20 rokov a má tiež certifikát na vyučovanie jogy a ajurvédy. Jej najväčším záujmom je to, čo nazýva poéziou života. Píše básne, rada fotí, túla sa po meste, cestuje a s nadšením navštevuje operu, galérie, múzeá a koncerty. Zabúda na čas čítaním kníh, posedáva pri káve na balkóne alebo v obľúbených kaviarňach a stará sa o svoje bylinky. Najlepšie sa cíti, keď život plynie voľným štýlom, spontánne. Je človek, ktorý má v rukách skôr mapu ako navigáciu. Vďaka svojej extrovertnej povahe ľahko nadväzuje kontakty a baví ju kultúrna rozmanitosť. S radosťou učí kurzy kreatívneho písania a od minulého roka má pod palcom marketing a sociálne siete v jazykovej škole The Bridge aj v občianskom združení Kogneo.
Kreatívne písanie
Kreatívne písanie je skvelý spôsob, ako sa spojiť so svojou intuíciou a vytiahnuť všetko z fascinujúceho orgánu zvaného mozog. Existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť svoju kreativitu a jedinou podmienkou je: vaša AKTIVITA. S malou pomocou si na začiatku jednoducho sadnete a budete písať. Bez akýchkoľvek obmedzení. Na workshope si vysvetlíme základy, pozrieme sa na to, ako môžeme tvorivé písanie využiť na našich hodinách, no najmä: budeme PÍSAŤ. A prečo by ste sa mali zúčastniť? Pretože hrať sa so slovami, obracať ich naruby, spájať s nimi svoje myšlienky a pozorovať, čo z tejto hry vzniká, je zábava a otvára to nové obzory. Teším sa na vás.
Zvládanie stresu z technológií (12 – CAMBRIDGE)
Liam pôsobí v oblasti ELT od roku 2014 a učí zvedavých mladších žiakov aj ambicióznych univerzitných študentov. Je držiteľom certifikátov CELTA, PGCE v oblasti jazykovej a literárnej gramotnosti a magisterského titulu v oblasti vzdelávacích technológií. Jeho poslaním je transformovať vzdelávanie učiteľov pomocou kreatívnych nápadov a praktických riešení, ktoré v triede prinášajú skutočné zmeny. Ako manažér ELT pre Spojené kráľovstvo a Írsko vo vydavateľstve Express Publishing prináša Liam energiu, odborné znalosti a vášeň pre zvyšovanie štandardov výučby.
Zvládanie stresu z technológií
Cítite sa preťažení AI, nekonečným prúdom aplikácií, nástrojov a technických požiadaviek? Spoločne preskúmame príčiny „technostresu“ a ponúkneme praktické stratégie na jeho efektívne zvládnutie. Naučte sa, ako si vybrať efektívny digitálny obsah, identifikovať príčiny stresu a podporiť pohodu pre vás a vašich žiakov. Odneste si praktické tipy a osobný plán, ako prosperovať v dnešnom prostredí ELT, založenom na technológiách.
Mentoring v školách (13 – BRIGHTON)
Andrea Záhumenská je v súčasnosti hlavnou metodologičkou v anglickom jazykovom centre The Bridge v Bratislave. Prednášala na viacerých ELT konferenciách a viedla celý rad externých školení pre učiteľky a učiteľov angličtiny. Andrea je držiteľkou diplomu Trinity TESOL a koučkou s akreditáciou EMCC. Ako školiteľka a mentorka pracuje už vyše 15 rokov. Je presvedčená, že učitelia môžu a majú skutočný význam pre život študentov a môžu mať na študentov pozitívny vplyv, ktorý rezonuje aj mimo triedy. Je tiež presvedčená, že učiteľstvo je dynamické a rozvíjajúce sa povolanie a že najlepší učitelia veria v celoživotné vzdelávanie a neustále sa snažia o osobný rozvoj.
Mentoring na školách Na tomto workshope sa budeme zaoberať dvojitým prínosom mentoringu na školách ako nástroja na rozvoj učiteľov aj na zlepšenie výsledkov žiakov. Budeme diskutovať o tom, ako môžu mentorské programy posilniť profesijný rast učiteľov, poskytnúť podporu začínajúcim učiteľom a v konečnom dôsledku zlepšiť výsledky vzdelávania žiakov. Účastníci sa oboznámia so štruktúrou a vplyvom nášho vlastného mentoringového programu a získajú prehľad o výhodách, ktoré prináša učiteľom aj žiakom. Náš prístup je založený na princípoch mentoringu EMCC a kombinuje odborné vedenie s účinnými nástrojmi koučovania. Okrem toho si vyskúšame praktické nástroje koučovania, ktoré pomáhajú aj v rámci mentoringového procesu.
Emócie v triede (14 – LONDON)
David je zakladateľom a riaditeľom The Bear Educational Theatre v Prahe, najdlhšie pôsobiaceho anglického divadla v regióne. Pôsobil ako učiteľ angličtiny a školiteľ. Je tiež profesionálnym hercom s viac ako päťdesiatimi profesionálnymi divadelnými a filmovými úlohami. David sa špecializuje na preberanie postupov zo sveta zábavy a ich aplikáciu do vyučovania v triede. Verí, že vyučovanie je efektívnejšie, ak je zábavné.
Emócie v triede Tento workshop predstavuje aktivity, ktoré pracujú s emóciami. Zapájanie emócií zvyčajne spôsobuje, že žiaci sú mimoriadne nadšení a zaujatí tým, čo robia. Má to aj vítaný vedľajší účinok, vďaka ktorému sú hodiny viac zapamätateľné. Existujú silné dôvody na zapojenie emócií študentov v triede, tento workshop vám ukáže niekoľko praktických spôsobov, ako na to.
Neuroveda vo výučbe angličtiny (11 – OXFORD)
Michaela Tilton už viac ako 16 rokov vyvíja a riadi inovatívne vzdelávacie programy a školí učiteľov. Je spoluautorkou pracovných zošitov a metodík kurzov pre GoKids English a školiteľkou učiteľov pre SciLearn English. Získala magisterský titul na Kalifornskej univerzite v Los Angeles a pokračuje vo svojej vzdelávacej ceste so zameraním na neurovedy a využívanie moderných technológií vrátane umelej inteligencie vo vzdelávaní.
Neuroveda vo výučbe angličtiny Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, prečo sa študenti učia angličtinu pomaly, znie im inak a je pre nich zložitá? Všetko je to o tom, ako funguje náš mozog! Na tomto stretnutí sa ponoríme do sveta neurovedy, aby sme našli niekoľko skvelých riešení týchto jazykových problémov. Spoločnosť SciLearn English ponúka špičkové výučbové programy založené na neurovede pre domácnosti a triedy, ktoré podporujú študentov v 51 krajinách. Fast ForWord, náš vlajkový program, rýchlo zvyšuje jazykové a čitateľské zručnosti. Náš inovatívny prístup, podporený 321 štúdiami a uznaný ako intervencia č. 1 podľa What Works Clearinghouse, pripravuje mozog študentov na „počúvanie“ angličtiny, intenzívne precvičuje jazykové zručnosti a poskytuje podporu pri riadenom čítaní, čo vedie k pozoruhodnému zvýšeniu úrovne znalosti angličtiny u študentov, ktorí sa učia anglický jazyk.
Hovorová gramatika (12 – CAMBRIDGE)
Zlepšenie zručností žiakov (13 – BRIGHTON)
Sam je lektorka a kariérna/biznis koučka s rôznorodými skúsenosťami. Je držiteľkou titulu z obchodnej administratívy z Indie a certifikátov TEFL, TESOL, TEYL a CELTA. Od svojho nástupu do jazykovej školy The Bridge v roku 2019 pomáha Sam študentom všetkých vekových kategórií a prostredí dosiahnuť ich plný potenciál. Vyučovanie vníma ako privilégium, ktoré jej umožňuje neustále sa učiť a rásť spolu so svojimi študentami. Sam je známa svojou srdečnou, prívetivou povahou a vynikajúcimi komunikačnými schopnosťami, vďaka čomu vytvára pútavé a podporné prostredie, v ktorom sa študenti cítia sebaisto a môžu objavovať a rozvíjať svoje schopnosti. Okrem práce učiteľky Sam pôsobí aj ako kariérna/biznis koučka, ktorá pomáha klientom orientovať sa v kariérnych zmenách, zlepšovať vodcovské zručnosti a dosahovať profesionálny rast. Verí, že jednotlivcom umožňuje rozpoznať ich silné stránky a podniknúť zmysluplné kroky k dosiahnutiu ich cieľov. Zameriava na pomoc klientom pri budovaní sebadôvery, zlepšovaní ich myslenia a odhaľovaní nových príležitostí.
Zlepšenie zručností žiakov Workshop je určený pre manažérov vzdelávania, školiteľov učiteľov a lektorov ESL, ktorí chcú využívať nástroje koučovania na zvýšenie motivácie, angažovanosti a výkonu žiakov v triede. Účastníci sa oboznámia s nástrojom 4Fs Reflection, ktorá pomáha študentom zamyslieť sa nad ich pokrokom a zlepšiť ich prístup, ako aj so Stepping Stones, ktorý pomáha študentom stanoviť si realistické, dosiahnuteľné ciele. Tieto nástroje ponúkajú spôsob, ako podporiť nezávislosť a zodpovednosť študentov. Dozviete sa tiež, ako možno nástroje koučovania ľahko začleniť do jazykovej prípravy, aby sa študenti stali samostatnými prostredníctvom zaujímavých diskusií a reálnych situácií. Účastníci odídu s užitočnými vedomosťami a zdrojmi na vytvorenie kultúry triedy, ktorá si cení introspekciu a stanovovanie cieľov tak, aby študenti dokázali prevziať zodpovednosť za svoje vzdelávanie.
Od slov k činom: HLT v praxi (14- LONDON)
Alan Pulverness je riaditeľom spoločnosti TransformELT a hlavným konzultantom spoločnosti NILE. Alan pracoval ako učiteľ a školiteľ v Alžírsku, Kanade, Nemecku, Taliansku, Rusku, Španielsku a Spojenom kráľovstve. Bol konzultantom pre British Council pri projektoch obnovy učebných plánov, tvorby učebných osnov, tvorby materiálov a podpory čitateľskej gramotnosti v Bulharsku, Maďarsku, Poľsku, Rusku a Spojenom kráľovstve. Je spoluautorom viacerých učebníc, vrátane ocenených Macmillan Short Course Programme a The TKT Course (CUP). Jeho odborným záujmom je dráma a literatúra v ELT a medzikultúrne povedomie. V rokoch 2000 až 2004 redigoval konferenčné výbery IATEFL a v rokoch 2002 až 2006 spolupredsedal konferencii British Council Oxford Conference on the Teaching of Literature.
Od slov k činom: HLT v praxi
HLT Digital (2022-2024) je výstupom nadnárodného projektu Erasmus+, ktorý vedie škola The Bridge a ktorý sa venuje uchovávaniu a šíreniu histórie humanistického vyučovania jazykov (HLT). Materiály, ktoré zostavil a upravil projektový tím, tvoria online repozitár – https://hlt.digital – profilov a súčasných rozhovorov s odborníkmi z praxe a archívnych materiálov od Maria Rinvolucriho. Sú bohatým zdrojom pre výskumníkov zaoberajúcich sa vplyvom HLT. Cieľom workshopu je preskúmať praktické uplatnenie niektorých princípov, o ktorých sa hovorí v dokumente HLT Digital, na vyučovanie v triede. Budeme sa zamýšľať nad tým, čo znamená byť a pracovať ako učiteľ.
Film vo vyučovaní (11- OXFORD)
Dubravka vyučuje angličtinu a francúzštinu už viac ako tridsať rokov na stredných a jazykových školách. Od roku 1996 je členkou HUPE Chorvátsko, dobrovoľníčkou HUPE-Branch Karlovac v mandátoch 2000-2005 a 2015-2019, HUPE- tajomníčkou v rokoch 2019-2021 a HUPE supervízorkou od roku 2021. V rokoch 2006-2015 koordinovala prácu Župnej rady učiteľov angličtiny na stredných školách, pomáhala monitorovať prácu mladých učiteľov angličtiny, organizovala odborné školenia a semináre pre učiteľov angličtiny, podobne aj pre HUPE-Branch Karlovac. Má rada hudbu, film a divadlo, vďaka ktorým sú jej hodiny angličtiny zaujímavejšie a všestrannejšie a motivujú študentov k vyjadreniu ich kreativity.
Film vo vyučovaní
Existuje viacero dôvodov, prečo je film vynikajúcim nástrojom na učenie. Je motivujúci a príjemný, poskytuje autentický a rôznorodý jazyk, vizuálny kontext, prináša do triedy rozmanitosť a flexibilitu a pomáha študentom rozvíjať všetky štyri komunikačné zručnosti. Chcete sa zabaviť pri videách a skvelých dialógoch dvoch dlhoročných hereckých partnerov, Roberta de Nira a Al Pacina? Príďte na tento workshop, dozviete sa viac o skvelých filmoch, zabavíte sa hraním kvízu, rozšírite si slovnú zásobu, trochu si zahráte, napíšete filmovú recenziu a prednesiete reč na slávnostnom odovzdávaní Oscarov!
Využitie hier scavenger hunt (12- CAMBRIDGE)
Barbara K. Horváth je učiteľka EFL s viac ako 20-ročnou praxou. Získala bakalársky titul ako učiteľka anglického jazyka a literatúry a odborníčka na komunikáciu. Postgraduálne štúdium v odbore Hodnotenie čítania s porozumením získala na Univerzite v Szegede a následne absolvovala magisterské štúdium na Panónskej univerzite. Po ukončení doktorandského štúdia v programe Pedagogika anglického jazyka na Univerzite Eötvösa Loránda začala pracovať ako lektorka na čiastočný úväzok na tamojšej Katedre pedagogiky anglického jazyka. Jej výskum sa zameriava na kultúrne a multikultúrne otázky, ako sú rozmanitosť, segregácia, integrácia, inklúzia a zážitková pedagogika v ELT. Je absolventkou programu International Visitor Leadership Veľvyslanectva USA a koordinátorkou grantov TESOL-Maďarsko.
Výhody hier scavenger hunt Na workshope si povieme o inovatívnym využití scavenger hunts vo vyučovaní anglického jazyka. Tento dynamický prístup nielenže robí učenie interaktívnejším a zábavnejším, ale tiež podporuje osvojovanie si jazyka prostredníctvom reálneho kontextu a spolupráce. Zistite, ako môžu tieto hry rozšíriť slovnú zásobu, zlepšiť komunikačné zručnosti a motivovať študentov všetkých vekových kategórií. Budeme sa zaoberať praktickými stratégiami navrhovania efektívnych hier scavenger hunts online a offline, ich zosúladením s cieľmi učebných osnov a hodnotením ich vplyvu na proces učenia. Bez ohľadu na to, či ste skúsený pedagóg alebo nováčik v tejto oblasti, tento workshop vám poskytne cenné poznatky a užitočné nástroje aplikovateľné vo vašej jazykovej triede.
Angličtina so špecializáciou (13- BRIGHTON)
Andrej vyštudoval Filozofickú fakultu UK v Bratislave a Institute of Management v Londýne. Okrem vyučovania anglického jazyka s podporou certifikácie učiteľov CAELT, University of British Columbia, Kanada, pracuje aj pre medzinárodnú advokátsku kanceláriu Squire Patton Boggs a ako súdny prekladateľ zapísaný v zozname znalcov, tlmočníkov a prekladateľov Ministerstva spravodlivosti SR. Andrej je profesionál v správaní aj vystupovaní. V The Bridge vyučuje kurzy zamerané na právnickú angličtinu, napríklad kurzy o politikách a smerniciach, boji proti praniu špinavých peňazí, práve obchodných spoločností, rozhodcovskom konaní a slovenských zákonoch v angličtine. Pravidelne sa zúčastňuje odborných konferencií organizovaných AmCham a Slovenskou advokátskou komorou. Vo voľnom čase rád cvičí, číta odbornú literatúru a ďalej sa vzdeláva.
Anglický jazyk so špecializáciou na odbornú oblasť (English for specific purposes, ESP) Počas workshopu sa oboznámime s potenciálom výučby ESP. Podelím sa o osobné skúsenosti, ktoré ma viedli na ceste k ESP (v mojom prípade ide o špecializáciu na právnickú angličtinu). Pozrieme sa, ako môžu práve slabé stránky osoby byť užitočnými a motivačnými na ceste k takejto špecializácii. Oboznámime sa s oblasťami ESP, a to aj tými menej frekventovanými, pričom si zanalyzujeme potenciál pre pôsobenie v oblasti ESP. Bližšie si rozoberieme pojem „špecializácia“ a zameriame na to, ako pristupovať k potrebám rôznych študentov. Lektorom ESP sa stanete nielen prostredníctvom štúdia, ale aj prostredníctvom vášho vystupovania. Spoločne sa pozrieme aj na tento aspekt.
Erasmus program v našej škole (14- LONDON)
Barbora je projektová manažérka, ktorá v The Bridge English Language Center zastrešuje medzinárodné projekty v rámci programu Erasmus, interné projekty v oblasti vzdelávania učiteľov a CSR aktivity. Má vzdelanie v oblasti lingvistiky a prekladateľstva a profesionálne aj dobrovoľnícke skúsenosti s riadením projektov v rôznych oblastiach podpory vzdelávania a rozmanitosti. Ako projektová manažérka s vášňou pre prepájanie ľudí a kultúr spája svoje skúsenosti v najnovšom a jedinečnom projekte venovanom komunite učiteľov využívajúcich humanistické prístupy vo svojej profesii – Hlt.digital.
Ondrej učí od roku 2011 všetky úrovne dospelých študentov na univerzitách a v súkromných jazykových školách. Počas svojho pôsobenia na univerzite a v rámci svojho ďalšieho odborného vzdelávania absolvoval Erasmus stáž v Londýne, štipendium na Univerzite v Rzeszowe a kurz v Schiu v Taliansku. Do projektu HLT.digital je zapojený takmer od jeho začiatku, prepája myšlienky jeho domovskej školy Bridge a staršie humanistické myšlienky a ľudí, ktorí sú mu blízki.
Program Erasmus+ na našej škole
V tejto prezentácii predstavíme program Erasmus+ a podelíme sa o aktivity, ktoré sme realizovali v roku 2024. Budeme diskutovať o výsledkoch týchto projektov a zamýšľať sa nad tým, ako podporili profesionálny a osobný rozvoj našich tímov. Dozviete sa, ako nám účasť v programe Erasmus+ pomohla posilniť naše odborné znalosti, zlepšiť tímovú prácu a rásť ako jednotlivci. Táto prezentácia je určená na poskytnutie pohľadov a inšpirácie pre učiteľov jazykov, ktorí majú záujem o podobné príležitosti.