Prejsť na obsah

Kamila Jančíková

By kurzy

Kamila vyštudovala angličtinu a nemčinu a má tiež certifikát na vyučovanie jogy a ajurvédy. Jej najväčším záujmom je to, čo nazýva poéziou života. Píše básne, rada fotí, túla sa po meste, cestuje a s nadšením navštevuje operu, galérie, múzeá a koncerty. Zabúda na čas čítaním kníh, posedáva pri káve na balkóne alebo v obľúbených kaviarňach a stará sa o svoje bylinky. Najlepšie sa cíti, keď život plynie voľným štýlom, spontánne. Je človek, ktorý má v rukách skôr mapu ako navigáciu. Vďaka svojej extrovertnej povahe ľahko nadväzuje kontakty a baví ju kultúrna rozmanitosť.

Max Reynolds

By kurzy

Max pochádza z UK a vyučuje angličtinu už viac ako 10 rokov. Pracoval vo Francúzsku, Taliansku, na Slovensku a v Belgicku so všetkými vekovými kategóriami a úrovňami angličtiny. Maxa vyučovanie baví a veľmi ho teší, keď vidí pokrok u svojich študentov – sleduje, ako sa ich sebavedomie v priebehu lekcií zvyšuje a ako ich rečové schopnosti prechádzajú z jednoduchej komunikácie na plne konverzačnú. Rád sa tiež učí nové jazyky – hovorí po francúzsky a taliansky. Na Slovensko prišiel so zámerom naučiť sa jazyk… Max sa rozhodne výzvam nevyhýba! Vo voľnom čase rád hrá na gitare a učí sa aj iné hudobné nástroje. Je to pre neho skvelý spôsob, ako relaxovať a zároveň udržiavať myseľ aktívnu – v súčasnosti sa učí hrať na ukulele a píšťalu.

 

 

Judit Fehér

By Ján Ranostaj

BIO

Judit Fehér pôsobí ako učiteľka, trénerka učiteľov a lektorov a autorka materiálov na voľnej nohe. Má bohaté skúsenosti s učením, od predškolského veku až po postgraduálne štúdium vrátane mnohých špecializovaných oblastí, ako je podnikanie, medicína a umenie.

Ako trénerka lektorov Judit pracovala pre organizácie Pilgrims, British Study Centres a Konzervum, viedla kurzy najmä v Spojenom kráľovstve a Maďarsku a tiež prednášala a viedla workshopy na medzinárodných konferenciách a podujatiach. Hlavnými oblasťami jej záujmu sú CLIL (Content and Language Integrated Learning), PBL (Problem-Based Learning), tvorba materiálov, tvorivosť a umenie.

Väčšina učebných materiálov, ktoré Judit vytvorila, je určená študentom stredných škôl. Ide o učebnice, pracovné zošity, praktické príručky a online materiály. Medzi jej ďalšie publikácie patria Creative Resources with Bonnie Tsai (IAL, Atlanta), kapitola v knihe Creativity in the English language classroom (British Council) a niekoľko článkov na webovej stránke British Council Learn English, ako aj v odborných časopisoch English Teaching Professional, Modern English Teacher, Humanising Language Teaching, The Teacher Trainer a podobne.

Workshop: Neviem, ale má to svoje výhody II

Tento workshop pokračuje v skúmaní výhod “nevedenia”, ktoré sme začali na rannom workshope. Tieto dva workshopy spolu súvisia, ale sú na sebe nezávislé, takže do druhej časti sa môžete zapojiť aj bez toho, aby ste sa zúčastnili prvej časti.

Druhá časť bude z veľkej časti o riešení problémov a tvorivosti, takže sa pozornosť presunie na vedecké, umelecké a literárne témy v kontexte vzdelávania.

Ak by ste sa ma spýtali, či si budete môcť nejakú aktivitu z workshopu preniesť priamo do svojej triedy nasledujúci pondelok… no, budete?

Judit Fehér

By Ján Ranostaj

BIO

Judit Fehér pôsobí ako učiteľka, trénerka učiteľov a lektorov a autorka materiálov na voľnej nohe. Má bohaté skúsenosti s učením, od predškolského veku až po postgraduálne štúdium vrátane mnohých špecializovaných oblastí, ako je podnikanie, medicína a umenie.

Ako trénerka lektorov Judit pracovala pre organizácie Pilgrims, British Study Centres a Konzervum, viedla kurzy najmä v Spojenom kráľovstve a Maďarsku a tiež prednášala a viedla workshopy na medzinárodných konferenciách a podujatiach. Hlavnými oblasťami jej záujmu sú CLIL (Content and Language Integrated Learning), PBL (Problem-Based Learning), tvorba materiálov, tvorivosť a umenie.

Väčšina učebných materiálov, ktoré Judit vytvorila, je určená študentom stredných škôl. Ide o učebnice, pracovné zošity, praktické príručky a online materiály. Medzi jej ďalšie publikácie patria Creative Resources with Bonnie Tsai (IAL, Atlanta), kapitola v knihe Creativity in the English language classroom (British Council) a niekoľko článkov na webovej stránke British Council Learn English, ako aj v odborných časopisoch English Teaching Professional, Modern English Teacher, Humanising Language Teaching, The Teacher Trainer a podobne.

Workshop: Neviem, ale má to svoje výhody I

Žijeme v kultúre, v ktorej majú ľudia často pocit, že nemôžu povedať, že niečo nevedia. Aj školy sa zvyčajne zameriavajú na odovzdávanie toho, čo vieme a čím sme si istí, ďalším generáciám. Hoci je to dôležité poslanie, samo o sebe nepodporuje rozvoj zvedavej mysle, ktorá sa chce neustále dozvedať viac a zisťovať, čo je pravda; ani tvorivej mysle, ktorá rozhodne potrebuje opustiť to, čo je už známe a isté, aby prišla s niečím novým. Potrebujeme sa odvážiť do neznáma a tolerovať kvôli tomu neistotu.

Na týchto dvoch súvisiacich, ale samostatných workshopoch budeme skúmať túto zložitú tému z osobného, vzdelávacieho, sociálneho, jazykového, vedeckého, umeleckého a literárneho hľadiska prostredníctvom citátov, úvah, diskusií a množstva aktivít.

V prvej časti sa zameriame najmä na osobný, vzdelávací, sociálny a jazykový aspekt tejto témy. Nemusíte sa zúčastniť na oboch seminároch, pretože spolu súvisia, ale sú na sebe nezávislé.

Keby ste sa ma spýtali, či si budete môcť nejakú aktivitu z workshopu vziať priamo do svojej triedy na budúci pondelok… no, neviem.

Michaela Hroteková

By Ján Ranostaj

BIO

Michaela Hroteková je vášnivou milovníčkou cudzích jazykov. Vyštudovala odbor anglický jazyk a kultúra pre odbornú komunikáciu na Trnavskej univerzite a následne odišla do Salvádoru v Latinskej Amerike, kde takmer šesť rokov vyučovala angličtinu. Po návrate na Slovensko vyučovala angličtinu a španielčinu v rôznych jazykových školách a súkromne. Vyučuje všeobecnú a odbornú angličtinu a španielčinu pre rôzne vekové skupiny vrátane detí. V súčasnosti je študentkou tretieho ročníka doktorandského štúdia jazykovedy na Univerzite Komenského v Bratislave.

Workshop: Slang sociálnych médií vo vzdelávaní

Patria výrazy ako Simp, sus, TL;DR či adulting na hodiny angličtiny? Mali by sme slangové a nedávno vzniknuté slová zaradiť do učebných plánov? Na tomto stretnutí sa pozrieme na to, ako pracovať so súčasným internetovým slangom a trendovými výrazmi zo sociálnych médií na hodinách (angličtiny), ako aj na to, ako si udržať sviežu slovnú zásobu a nadviazať kontakt so študentmi.

Andrea Záhumenská

By Ján Ranostaj

BIO

Andrea Záhumenská v súčasnosti vedie lektorský tím v jazykovom centre The Bridge v Bratislave.  Prednášala na viacerých konferenciách ELT a viedla celý rad externých školení pre učiteľov angličtiny. Andrea je držiteľkou diplomu Trinity TESOL a nedávno získala akreditáciu EMCC pre koučovanie. Je presvedčená, že učitelia môžu a majú skutočný význam pre život študentov a že môžu mať na študentov pozitívny vplyv, ktorý rezonuje aj mimo triedy.  Je tiež presvedčená, že učiteľstvo je dynamické a rozvíjajúce sa povolanie a že najlepší učitelia veria v celoživotné vzdelávanie a neustále sa snažia o osobný rozvoj.

Workshop: Učenie a koučing

S učiteľmi, mentormi a koučmi sa stretávame počas celého života a práve títo ľudia zohrávajú najväčšiu úlohu pri formovaní toho, kým sme. Aký je však rozdiel medzi vyučovaním, koučovaním a mentorstvom? Ako sa môžeme stať učiteľmi, koučmi a mentormi?

Na tomto stretnutí budeme nielen hľadať odpovede na tieto otázky, ale získate aj tipy, ako dať svojmu vyučovaniu koučovací nádych.

Luis Patrocinio

By Ján Ranostaj

BIO

Luis je nadšený učiteľ, ktorý dáva do učenia celé svoje srdce a dušu a dokáže svojich študentov naladiť na pozitívnu vlnu aj po náročnom dni. Vyštudoval školu múzických umení a získal diplom CELTA. Ako učiteľ angličtiny pôsobil v Brazílii a na Slovensku, učil dospelých, tínedžerov aj deti. Hoci Luis pochádza z Brazílie, má poľsko-ukrajinsko-portugalsko-španielsko-indicko-africké korene. Na vyučovaní si najviac cení to, že „sa môžem podeliť o svoje vedomosti so študentmi a to ma napĺňa. Budovať vzťahy, vzdelávať, neustále sa učiť a rásť a deliť sa o radosť a dobro so svetom“.

Workshop: Starostlivosť o hlas – ako udržiavať svoj hlavný pracovný nástroj zdravý

Staráte sa o svoje hlasivky? Viete, ako na to? Ak je odpoveď nie, pridajte sa k nám a naučte sa niekoľko trikov a techník, ktoré herci a speváci zvyčajne robia, aby tento mimoriadne dôležitý nástroj využívali zdravým spôsobom. Zároveň sa môžete naučiť, ako svojmu hlasu dodať viac kvality! Ak je vaša odpoveď na prvú otázku áno a keďže podeliť sa je ľudské,  pridajte sa k nám a podeľte sa o svoje tipy so skupinou.

Mark Andrews

By Ján Ranostaj

BIO

Mark Andrews pôsobil 15 rokov ako školiteľ učiteľov a lektorov na Univerzite Eötvösa Loránda v Budapešti v Maďarsku na Katedre aplikovanej lingvistiky (anglický jazyk), predtým učil v Nemeckej demokratickej republike, Československu a Českej republike.

Už 40 rokov žije a pracuje v strednej a východnej Európe, z toho 12 rokov ako metodik ELT a poradca British Council. Šesť rokov sa podieľal na jazykovom a kultúrnom projekte s učiteľmi stredných škôl v Maďarsku, ktorého výsledkom bola učebnica pre tínedžerov Zoom In.  Päť rokov bol koordinátorom IATEFL Hungary Culture and Literature Special Interest Group a je veľkým podporovateľom združení učiteľov v regióne strednej a východnej Európy.

Desať rokov pracoval pre SOL (Sharing One Language) v Devone a v tomto regióne ako tréner učiteľov a lektorov, lektor na študentských kurzoch a tvorca kurzov a materiálov. V súčasnosti pracuje na voľnej nohe a v poslednom roku vedie týždenné kurzy pre tínedžerov v rakúskych školách pre organizáciu English in Action. Veľmi rád chodí na Slovensko a spoluorganizoval štyri letné tábory v Čadci, Starej Turej a Šamoríne na lodi na Dunaji.

 

Mark Andrews

By Ján Ranostaj

BIO

Mark Andrews pôsobil 15 rokov ako školiteľ učiteľov a lektorov na Univerzite Eötvösa Loránda v Budapešti v Maďarsku na Katedre aplikovanej lingvistiky (anglický jazyk), predtým učil v Nemeckej demokratickej republike, Československu a Českej republike.  Už 40 rokov žije a pracuje v strednej a východnej Európe, z toho 12 rokov ako metodik ELT a poradca British Council. Šesť rokov sa podieľal na jazykovom a kultúrnom projekte s učiteľmi stredných škôl v Maďarsku, ktorého výsledkom bola učebnica pre tínedžerov Zoom In.

Päť rokov bol koordinátorom IATEFL Hungary Culture and Literature Special Interest Group a je veľkým podporovateľom združení učiteľov v regióne strednej a východnej Európy. Desať rokov pracoval pre SOL (Sharing One Language) v Devone a v tomto regióne ako tréner učiteľov a lektorov, lektor na študentských kurzoch a tvorca kurzov a materiálov. V súčasnosti pracuje na voľnej nohe a v poslednom roku vedie týždenné kurzy pre tínedžerov v rakúskych školách pre organizáciu English in Action. Veľmi rád chodí na Slovensko a spoluorganizoval štyri letné tábory v Čadci, Starej Turej a Šamoríne na lodi na Dunaji.

 

Jančíková Kamila

By Ján Ranostaj

BIO

Kamila Jančíková vyštudovala angličtinu a nemčinu a odvtedy pôsobí ako učiteľka jazykov. Svoju prácu miluje a rada komunikuje s ľuďmi. Je veľmi komunikatívna a zvedavá na príbehy ľudí. Kamila je presná a organizovaná, ale aj flexibilná.

Je vášnivou jogínkou (a certifikovanou inštruktorkou jogy), certifikovanou trénerkou ajurvédskeho životného štýlu a jej najväčším záujmom je to, čo nazýva poéziou života. Píše a fotografuje svoju poéziu, miluje svieže a prázdne ranné svahy, bicykluje sa po Bratislave a svoje srdce si necháva roztápať v divadlách, na koncertoch a v galériách. Okrem toho je aj knihomoľ. Rada cestuje po Európe, sama alebo s priateľmi, a tiež sa stará o svoje bylinky a rastliny. Jednou z jej obľúbených aktivít je nadväzovanie kontaktov a medzikultúrna výmena.

Workshop: Tvorivé písanie

Tvorivé písanie je skvelý spôsob, ako sa spojiť so svojou intuíciou a zachytiť všetko z tej fascinujúcej veci zvanej mozog. Existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť svoju kreativitu a jedinou podmienkou je vaša AKTIVITA. S malou pomocou si na začiatku jednoducho sadnete a budete písať. Bez akýchkoľvek obmedzení.

Na workshope si vysvetlíme základy, pozrieme sa na to, ako môžeme tvorivé písanie využiť na našich hodinách a hlavná časť bude obsahovať vaše vlastné PÍSANIE.

A prečo by ste sa mali zúčastniť? Pretože je to zábava a otvára to nové obzory. Hrať sa so slovami, obracať ich naruby, spájať s nimi svoje myšlienky a pozorovať, čo z tejto hry vzniká.

Tešíme sa na vás… a vaše slová.