Učím angličtinu viac ako dvadsať rokov a viac ako dvanásť rokov pracujem s učiteľmi. V súčasnosti som riaditeľkou študijného oddelenia v The Bridge. Som držiteľkou diplomu Trinity TESOL a akreditácie EMCC pre trénerov.
Je to moderovaná diskusia o motivácii. My, učitelia, investujeme značný čas do starostlivosti o našich žiakov, zabezpečujeme pokrok a radosť z lekcií a neustále inovujeme, aby sme žiakov inšpirovali a motivovali. Čo a kto však motivuje nás? Učiteľské povolanie môže byť náročné a občas sa nám môže stať, že budeme potrebovať povzbudenie.
Dúfam, že sa mi podarí vytvoriť bezpečné a podporné prostredie, v ktorom sa učitelia budú môcť pohodlne podeliť o svoje osobné postrehy, výzvy či úspechy, ktoré súvisia s ich učiteľskou cestou. Verím, že postrehy zdieľané počas diskusií majú potenciál inšpirovať a povzbudiť učiteľov.
Bolo ich veľa. Spomínam si na študenta, ktorý ma oslovil po absolvovaní svojho kurzu a povedal mi, ako mu lekcie pomohli zmeniť život. Našiel odvahu hľadať si novú prácu v zahraničí a bol pripravený urobiť významný krok vpred. Aj počas kurzu koučovania v Zaježovej minulé leto sa mnohým účastníkom kurzu podarilo nájsť riešenia svojich pracovných či osobných výziev. Z miesta konania kurzu odchádzali s pocitom inšpirácie a posilnenia. Znie to ako klišé, ale práve tieto momenty potvrdzujú zmysluplný vplyv na našu prácu.
Mám to šťastie, že som obklopená inšpiratívnymi ľuďmi, a to rovnako v profesionálnom, ako aj v súkromnom živote. Mala som tú česť pracovať s elitnými lektormi učiteľov, ako sú Mike Shreeve alebo Philip Kerr, ktorí ma veľa naučili a inšpirovali ma. Moji kolegovia v The Bridge sú fantastickí učitelia, ktorí sú zapálení pre svoju prácu, a podporná komunita zohráva dôležitú úlohu pri udržiavaní našej motivácie. Verím, že učenie môže byť neuveriteľne obohacujúce povolanie.
Pred dvoma rokmi som sa začala učiť taliančinu a tento proces sa stal silným nástrojom na podporu empatie a porozumenia študentov. Zapojenie sa do procesu osvojovania si nového jazyka v dospelosti mi poskytlo cenný pohľad na výzvy, ktoré sú spojené s učením sa cudzieho jazyka. Je to priame stretnutie s kognitívnymi prekážkami, ktorým čelia dospelí študenti. Mám možnosť praktizovať to, čo kážem iným.