Hocikto dnes môže byť koučom, ale väčšina z nás nepotrebuje jedného na to, aby sme nejakú formu koučingu dokázali aplikovať aj bežnom živote. Prečítajte si o 5 jednoduchých koučingových technikách, ktoré sa ľahko môžu stať súčasťou aj Vášho pracovného i osobného života. Ich premena na nové návyky Vám pomôže vybudovať si cestu k úspechu.
Organizačné schopnosti a precíznosť sú dnes už podobným klišé ako zamestnávatelia vyžadujúci znalosť práce s Microsoft Office. Nie každý však už hovorí o tom, ako silné organizačné schopnosti vyzerajú v praxi, a kde a akým spôsobom dokážu pomôcť.
Úspešní ľudia si vedú podrobné zoznamy úloh. Začnite robiť svoj vlastný zoznam úloh čo možno najpodrobnejšie, vrátane konkrétnych krokov vedúcich k splneniu Vašich úloh. Prebehnite si cez svoj denný rozvrh s rovnakou pozornosťou, buď večer pred spaním, alebo hneď ráno ako sa prebudíte.
Dobrý časový manažment a organizačné schopnosti budujú návyk ako vždy hľadať efektívnejšie spôsoby organizácie vlastných myšlienok, cieľov a konania. Čas vyhradený len pre seba by sa tiaž mal stať súčasťou Vášho dňa, oddych predsa potrebujeme všetci.
Zvyknite si pristupovať k akejkoľvek situácii konštruktívne. Ak viete, že existuje problém, ktorý budete musieť vyriešiť, premyslite si najskôr, čo bude tento proces obnášať. Rozanalyzujte ten problém až kým mu nebudete rozumieť, a potom sa pustite do riešenia.
Takýto proces však nemusí byť vždy priamočiary, a niekedy to môže trvať. Naučte sa realisticky upravovať svoje očakávania a deliť veľké úlohy na menšie, dosiahnuteľné kroky. Mať pocit úspechu po naplnení menšieho cieľa môže byť silný zdrojom ďalšej motivácie.
A ak sa ocitnete v situácii, kde neviete identifikovať žiadne bezprostredné ciele, stanovte si zámer. Napríklad, že si pozorne, zvedavo a otvorene vypočujete človeka pred Vami, a názor a prípadnú odpoveď si utvoríte, až vyjadrí všetko, čo má na mysli.
Ako často sa prichytíte pri tom, že robíte viac vecí naraz? Je pravda, že existujú povolania, v ktorých je multitasking nevyhnutnosťou. Keď si na to však raz zvyknete, je ťažké prestať robiť viac vecí naraz, aj keď zrovna nemusíte.
Predstavte si, že s niekým telefonujete a zrazu si spomeniete na email, na ktorý ste zabudli odpovedať. Napíšte si pripomienku aby ste tak urobili keď dotelefonujete, a urobte to keď dotelefonujete. Asi by sa Vám veľmi nepáčilo, keby človek pred Vami venoval viac pozornosti svojmu telefónu než Vám.
Rovnaký princíp je možné uplatniť aj vo Vašom voľnom čase. Buďme úprimní, ako veľmi naša myseľ odpočíva, keď naraz sledujeme niečo na Netflixe a čítame správy alebo sa hráme na telefóne? Urobte vedomé rozhodnutie, ako budete tráviť svoj voľný čas – nepodľahnite rozptýleniu len preto, že je nadosah.
Nikto nie je dokonalý. Všetci máme problémy, ktoré riešime, plánujeme riešiť, alebo aspoň máme pocit, že by sme ich riešiť mali. To môže byť samo o sebe dosť náročné, bez toho, aby nám iní pripomínali, ako veľmi sa nám nedarí a ako to na nich nepriaznivo vplýva.
Nezabúdajme ale, že každý má aj svoje silné stránky. Nájdite si čas na identifikáciu svojich vlastných silných stránok, a snažte sa hľadať to pozitívne aj u iných. Firmy nedokážu uspieť a profitovať len minimalizovaním škôd; musia tiež vedieť, ako využiť svoje prednosti a výhody. Prečo by ste to isté nemali robiť aj vy?
Keď sa Vám niečo nevydarí, priali by ste si radšej dostať pomocnú ruku a tip, ako sa tomu v budúcnosti vyhnúť? Alebo aby Vám niekto začal podrobne vysvetľovať rozsah a dopad Vášho zlyhania? Zmena je dlhodobý proces a práve Vy môžete byť katalyzátorom toho prvého kroku.
Všetci pravdepodobne poznáme ľudí, ktorí si k sebe nikoho nepripúšťajú. Alebo aspoň niekoho, kto nie je navonok ten najústretovejší typ. Na tom nie je v podstate nič zlé, teda pokiaľ nezbadáte, že Vás to začína spomaľovať v dosahovaní Vašich cieľov, alebo to negatívne ovplyvňuje Vaše vzťahy.
Mnohé spoločnosti hovoria o firemnej kultúre. Často to môže byť napríklad priateľské a neformálne pracovné prostredie medzi spolupracovníkmi. Avšak transparentná a úprimná komunikácia medzi manažmentom a zamestnancami môže byť pre ľudí niekedy silnejšou motiváciou zostať než vyšší plat a zamestnanecké výhody.
Ako naznačuje aj nadpis, spýtajte sa samých seba: Budujú Vaše slová a činy atmosféru dôvery, alebo naopak? Aj v tomto si môžete stanoviť cieľ, priebežne zhodnotiť svoj progres k jeho dosiahnutiu a prispôsobiť tomu svoje konanie. Je ľahšie získať si dôveru druhých keď dáte najavo, že aj vy dôverujete im.